تماس با ما                ثبت اطلاعات 

 

«رخداد تازه مستند» نشست 50

رخداد تازه مستند در پنجاهمین نشست پژوهشی خود برگزار می کند:

 یکشنبه شانزدهم مهرماه ساعت ۱۸

«سرپناه، بحران مسکن و مهاجرین»(۱۳۶۱) ساخته محمد تهامی نژاد

 این مستند صحنه‌هایی تکان‌دهنده از پایتخت ایران را به تصویر می‌کشد، صحنه‌هایی که به زحمت می توان باور کرد تنها به ۳۰ سال پیش بازمی‎‌گردند. تهامی نژاد از خلال این فیلم سعی دارد مسائل مهاجران آن دوره پایتخت را در حوزه مسکن، گونه‌شناسی کند. 

«سرپناه، بحران مسکن و مهاجرین» یکی از سه فیلم مستندی است که در سال ۱۳۶۱به سفارش وزارت مسکن برای بررسی مشکلات مسکن در ایران ساخته شد. فیلم «اجاره نشینی» در  نشست چهل و نهم  و با حضور کارگردانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مستند فريدون جوادي درباره موضوع «مسكن و اراضي  شهري» در نشست پژوهشی پنجاه و یکم نمایش داده خواهد شد. 

 نشست نمایش فیلم دو بخش دارد؛ در بخش اول به همراه پوریا جهانشاد (نویسنده و منتقد و مدیر گروه رخداد تازه مستند)، آذر تشکر(جامعه شناس و از اعضا رخداد تازه مستند) و محمد بحیرائی(جامعه شناس و از اعضا رخداد تازه مستند) به تحلیل و بررسی فیلم از منظری انتقادی-جامعه شناختی می پردازیم و در بخش دوم پای صحبت های محمد تهامی نژاد و گفتگوی مخاطبان با او می نشینیم. 

نشست مطابق معمول راس ساعت ۶ بعد از ظهر آغاز می شود. محل برگزاری این نشست پروژه های نیومدیا به آدرس زیر و ورودیه آن ده هزار تومان است:

تهران، خیابان کریم خان، خردمند شمالی، اعرابی سه، شماره سه

برای رزرو صندلی لطفاً به صورت مستقیم یا از طریق تلگرام پیغام دهید:

۰۹۰۳۲۰۲۱۹۳۱(مسعود مشایخی)

 

حامیان رخداد تازه مستند :

دفتر معماری استودیو ۱۲، جامعه نیومدیا، استودیو رآ، کافه رنگ شو 

 

لینک تلگرام گروه رخداد تازه مستند کلیک کنید

لینک اینستاگرام گروه رخداد تازه مستند کلیک کنید

 

 

دسته بندی مطالب